Reduction of Longitudinal Vibration by Side-View Arrangement of Suspension
側面視サスペンション配置による前後振動低減
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225025
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.6-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 杉山 和徹, 2) 香村 伸吾, 3) 神戸 弘樹, 4) 吉見 剛 |
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Author(E) | 1) Kazuaki Sugiyama, 2) Shingo Koumura, 3) Hiroki Kanbe, 4) Tsuyoshi Yoshimi |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor |
Abstract(J) | 近年の乗心地要求レベルの上昇に伴い、上下方向だけでなく前後方向の振動低減の必要性が高まってきた。本研究では路面上下入力に伴い発生するタイヤ前後力をモデル化し、アブソーバ減衰力とサスペンションリンク反力と相殺することによる車両の前後振動の低減手法を、面入力・突起入力それぞれについて明らかにした。 Translation |
Abstract(E) | In recent years, the need to reduce longitudinal vibrations as well as vertical vibrations has increased due to the increasing demand for ride comfort. In this study, we modeled the longitudinal tire force generated by the vertical input of the road surface, and clarified the method of reducing the longitudinal vibration of the vehicle by canceling the force with the absorber damping force and the suspension link reaction force for both the surface input and the projection input. |