側面視サスペンション配置による前後振動低減
Reduction of Longitudinal Vibration by Side-View Arrangement of Suspension
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225025
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.6-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 杉山 和徹, 2) 香村 伸吾, 3) 神戸 弘樹, 4) 吉見 剛 |
---|---|
著者(英) | 1) Kazuaki Sugiyama, 2) Shingo Koumura, 3) Hiroki Kanbe, 4) Tsuyoshi Yoshimi |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor |
抄録 | 近年の乗心地要求レベルの上昇に伴い、上下方向だけでなく前後方向の振動低減の必要性が高まってきた。本研究では路面上下入力に伴い発生するタイヤ前後力をモデル化し、アブソーバ減衰力とサスペンションリンク反力と相殺することによる車両の前後振動の低減手法を、面入力・突起入力それぞれについて明らかにした。 |
抄録(英) | In recent years, the need to reduce longitudinal vibrations as well as vertical vibrations has increased due to the increasing demand for ride comfort. In this study, we modeled the longitudinal tire force generated by the vertical input of the road surface, and clarified the method of reducing the longitudinal vibration of the vehicle by canceling the force with the absorber damping force and the suspension link reaction force for both the surface input and the projection input. 翻訳 |