Principles and Applications of DYC in Transient State. 3rd Report Effects of Friction Torque of the Front and Rear Differential Gears of 4WD Vehicle
過渡状態におけるDYC制御の原理と応用 第三報 4WD車の前後二か所のデファレンシャルギヤによる影響解析
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225031
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.7-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 芝端 成元, 2) 芝端 康二 |
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Author(E) | 1) Shigeharu Shibahata, 2) Yasuji Shibahata |
Affiliation(J) | 1) Vlabo, 2) Vlabo |
Affiliation(E) | 1) Vlabo, 2) Vlabo |
Abstract(J) | 前軸と後軸にデファレンシャルギヤを装着する4WD車においてはデファレンシャルギヤのフリクショントルクの影響が2WD車の2倍になる部分がある。 前報に引き続きデファレンシャルギヤのフリクションにより生じる復元方向のヨーモーメントが車両応答性へ及ぼす影響を本報では4WD車において検討する。 Translation |
Abstract(E) | In a 4WD vehicle with differential gears mounted on the front and rear axles, the effect of differential gear friction torque is twice that of a 2WD vehicle in a part. Following the previous paper, the effect of the yaw moment in the restoring direction caused by the friction of the differential gear on the vehicle response is investigated in this paper for 4WD vehicles. |