過渡状態におけるDYC制御の原理と応用 第三報 4WD車の前後二か所のデファレンシャルギヤによる影響解析
Principles and Applications of DYC in Transient State. 3rd Report Effects of Friction Torque of the Front and Rear Differential Gears of 4WD Vehicle
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225031
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.7-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 芝端 成元, 2) 芝端 康二 |
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著者(英) | 1) Shigeharu Shibahata, 2) Yasuji Shibahata |
勤務先 | 1) Vlabo, 2) Vlabo |
勤務先(英) | 1) Vlabo, 2) Vlabo |
抄録 | 前軸と後軸にデファレンシャルギヤを装着する4WD車においてはデファレンシャルギヤのフリクショントルクの影響が2WD車の2倍になる部分がある。 前報に引き続きデファレンシャルギヤのフリクションにより生じる復元方向のヨーモーメントが車両応答性へ及ぼす影響を本報では4WD車において検討する。 |
抄録(英) | In a 4WD vehicle with differential gears mounted on the front and rear axles, the effect of differential gear friction torque is twice that of a 2WD vehicle in a part. Following the previous paper, the effect of the yaw moment in the restoring direction caused by the friction of the differential gear on the vehicle response is investigated in this paper for 4WD vehicles. 翻訳 |