Development of Low Conductivity Coolant for Battery Electric Vehicles
BEV用低導電率クーラントの開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225048
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.12-22
- Pages
- 1-3(Total 3 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 草野 雄也, 2) 渡部 雅王, 3) 吉井 揚一郎, 4) 木月 一善, 5) 佐々木 悠 |
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Author(E) | 1) Yuya Kusano, 2) Masao Watanabe, 3) Youichiro Yoshii, 4) Kazuyoshi Kizuki, 5) Yu Sasaki |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) 日本ケミカル工業, 4) 日本ケミカル工業, 5) 日本ケミカル工業 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Japan Chemical Industries, 4) Japan Chemical Industries, 5) Japan Chemical Industries |
Abstract(J) | 一般的な冷却水は高導電性を有する。事故時等に高電圧部位に被水した場合、電池が短絡することで異常加熱や発煙に至る可能性がある。優れた安全性確保を目指し、電気を流しにくい低導電率クーラントを開発した。 Translation |
Abstract(E) | General coolant has high electrical conductivity. If water is applied to a high-voltage area during an accident, the battery may short-circuit, resulting in abnormal heating and smoking. We have developed a low-conductivity coolant that contributes to ensuring excellent safety. |