Development of Engine Fuel System Model by using International Standard Language
国際標準言語を用いたエンジン燃料系モデルの開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225064
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.15-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 小山 良行, 2) 辻 公壽 |
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Author(E) | 1) Yoshiyuki Koyama, 2) Kimitoshi Tsuji |
Affiliation(J) | 1) 小山ガレージ, 2) デジタルツインズ |
Affiliation(E) | 1) Koyama Garage, 2) Digital Twins |
Abstract(J) | 本発表では、エンジン燃料システムのモデルを紹介する。①燃料は非圧縮流体モデルとしてモデル化され、燃料ポンプを介してレギュレータで一定圧に保持され、インジェクタの開度に応じてエンジンのインテークマニフォールドとの差圧で筒内へ噴射される。この一連のプロセスをモデル化しシステムを可視化し併せてシステム効率も導出する。②また、このモデルを活用してインジェクタ内部の機械的質量が燃料噴射のリニアリティに及ぼす影響も導出する。 Translation |
Abstract(E) | This paper introduces a model of an engine fuel system. (1) Fuel is modeled as an incompressible fluid model, held at a constant pressure by a regulator via a fuel pump, and injected into the cylinder by the differential pressure with the intake manifold of the engine according to the opening of the injector. This modeling visualizes the system and also derives system efficiency. (2) Utilizing this model, the effect of the mechanical mass inside the injector on the linearity of fuel injection is derived. |