国際標準言語を用いたエンジン燃料系モデルの開発
Development of Engine Fuel System Model by using International Standard Language
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225064
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.15-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 小山 良行, 2) 辻 公壽 |
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著者(英) | 1) Yoshiyuki Koyama, 2) Kimitoshi Tsuji |
勤務先 | 1) 小山ガレージ, 2) デジタルツインズ |
勤務先(英) | 1) Koyama Garage, 2) Digital Twins |
抄録 | 本発表では、エンジン燃料システムのモデルを紹介する。①燃料は非圧縮流体モデルとしてモデル化され、燃料ポンプを介してレギュレータで一定圧に保持され、インジェクタの開度に応じてエンジンのインテークマニフォールドとの差圧で筒内へ噴射される。この一連のプロセスをモデル化しシステムを可視化し併せてシステム効率も導出する。②また、このモデルを活用してインジェクタ内部の機械的質量が燃料噴射のリニアリティに及ぼす影響も導出する。 |
抄録(英) | This paper introduces a model of an engine fuel system. (1) Fuel is modeled as an incompressible fluid model, held at a constant pressure by a regulator via a fuel pump, and injected into the cylinder by the differential pressure with the intake manifold of the engine according to the opening of the injector. This modeling visualizes the system and also derives system efficiency. (2) Utilizing this model, the effect of the mechanical mass inside the injector on the linearity of fuel injection is derived. 翻訳 |