Optimized Design of Solar Power for Virtual Grid Community using Electric Vehicles
電動車を用いたバーチャルグリッドコミュニティにおける太陽光発電の最適設計
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225205
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.46-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 千阪 秀幸, 2) 中川 二彦 |
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Author(E) | 1) Hideyuki Chisaka, 2) Tsuguhiko Nakagawa |
Affiliation(J) | 1) 岐阜大学, 2) 岐阜大学 |
Affiliation(E) | 1) Gifu University, 2) Gifu University |
Abstract(J) | 電動車(EV)を用いて、太陽光発電(PV)などの再生可能電力を貯蔵し、輸送する新たな仕組みとして「バーチャルグリッド」が提案されている。本研究では、大学を中心に形成したバーチャルグリッドコミュニティにおいて、PVの設置場所やEVを含む電力の使われ方によるCO2削減効果などの違いについて検討した結果を述べる。 Translation |
Abstract(E) | A novel energy system called "virtual grid" has been proposed to store and transport renewable electricity such as photovoltaic power (PV) using electric vehicles (EV). In this paper, the authors describe the results of a study on the CO2 reduction effects of different locations of PV and different electricity demands including EV in the virtual grid community formed mainly by a university. |