電動車を用いたバーチャルグリッドコミュニティにおける太陽光発電の最適設計
Optimized Design of Solar Power for Virtual Grid Community using Electric Vehicles
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225205
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.46-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 千阪 秀幸, 2) 中川 二彦 |
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著者(英) | 1) Hideyuki Chisaka, 2) Tsuguhiko Nakagawa |
勤務先 | 1) 岐阜大学, 2) 岐阜大学 |
勤務先(英) | 1) Gifu University, 2) Gifu University |
抄録 | 電動車(EV)を用いて、太陽光発電(PV)などの再生可能電力を貯蔵し、輸送する新たな仕組みとして「バーチャルグリッド」が提案されている。本研究では、大学を中心に形成したバーチャルグリッドコミュニティにおいて、PVの設置場所やEVを含む電力の使われ方によるCO2削減効果などの違いについて検討した結果を述べる。 |
抄録(英) | A novel energy system called "virtual grid" has been proposed to store and transport renewable electricity such as photovoltaic power (PV) using electric vehicles (EV). In this paper, the authors describe the results of a study on the CO2 reduction effects of different locations of PV and different electricity demands including EV in the virtual grid community formed mainly by a university. 翻訳 |