Development of Model-Based Control System for a Low Pressure Loop EGR with a Negative Pressure Control Valve
負圧生成バルブを備えた過給ガソリンエンジン用LP-EGRシステムのモデルベース制御の開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225229
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.51-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 安藤 太一, 2) 山田 幸誉, 3) 鈴木 健児, 4) 谷仲 智大 |
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Author(E) | 1) Taichi Ando, 2) Yukiyo Yamada, 3) Kenji Suzuki, 4) Tomohiro Yanaka |
Affiliation(J) | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車 |
Affiliation(E) | 1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor, 4) Nissan Motor |
Abstract(J) | 燃費性能を向上するため大量のEGRを導入可能な低圧EGRシステムを過給ガソリンエンジン向けに開発した。本システムは広運転範囲でEGRを導入するため、EGR戻し口上流に負圧生成バルブを設けたことが特徴である。本報では、シリンダ吸入空気量とEGR量を高精度に制御するために構築したモデルベース制御と適合手法について報告する。 Translation |
Abstract(E) | To improve the fuel economy, we developed the turbo-charged gasoline engine combined with the low pressure cooled-EGR system. This system is characterized by the negative pressure control valve for the high EGR flow in the wide range. For these complicated air path and EGR system control, we developed the new logic and calibration based on the physical model. |