Relationship between Driving Risk Assessment Test using Touch Panel Display and Compensation Intention and Driving Behavior Study on Driver Characteristics for Delaying Driving Cessation (35)
タッチパネルディスプレイを用いた運転リスク評価テストと補償意図,運転行動の関係 運転寿命延伸を目指したドライバ運転特性研究(35)
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225235
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.53-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 島崎 敢, 2) 小嶋 理江, 3) 新海 裕子, 4) 稲上 誠, 5) 青木 宏文 |
---|---|
Author(E) | 1) Kan Shimazaki, 2) Masae Kojima, 3) Hiroko Shinkai, 4) Makoto Inagami, 5) Hirofumi Aoki |
Affiliation(J) | 1) 近畿大学/名古屋大学, 2) 名古屋大学, 3) 名古屋大学, 4) 名古屋大学, 5) 名古屋大学 |
Affiliation(E) | 1) Kindai University/Nagoya University, 2) Nagoya University, 3) Nagoya University, 4) Nagoya University, 5) Nagoya University |
Abstract(J) | 前報ではタッチパネルディスプレイを用いたリスク評価テスを開発し,その実成績と自己評価の関係からセルフモニタリング能力の測定を試みた.本報ではこれに加え,速度選択による補償意図や,実際の道路上での運転行動の関係について検討を行った. Translation |
Abstract(E) | In the previous study, we developed a risk assessment test using a touch panel display, and attempted to measure self-monitoring ability based on the relationship between actual performance and its self-estimation. In this paper, in addition to this, we examined the relationship between the intention to compensate by velocity selection and the actual driving behavior on the road. |