タッチパネルディスプレイを用いた運転リスク評価テストと補償意図,運転行動の関係 運転寿命延伸を目指したドライバ運転特性研究(35)
Relationship between Driving Risk Assessment Test using Touch Panel Display and Compensation Intention and Driving Behavior Study on Driver Characteristics for Delaying Driving Cessation (35)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225235
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.53-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 島崎 敢, 2) 小嶋 理江, 3) 新海 裕子, 4) 稲上 誠, 5) 青木 宏文 |
---|---|
著者(英) | 1) Kan Shimazaki, 2) Masae Kojima, 3) Hiroko Shinkai, 4) Makoto Inagami, 5) Hirofumi Aoki |
勤務先 | 1) 近畿大学/名古屋大学, 2) 名古屋大学, 3) 名古屋大学, 4) 名古屋大学, 5) 名古屋大学 |
勤務先(英) | 1) Kindai University/Nagoya University, 2) Nagoya University, 3) Nagoya University, 4) Nagoya University, 5) Nagoya University |
抄録 | 前報ではタッチパネルディスプレイを用いたリスク評価テスを開発し,その実成績と自己評価の関係からセルフモニタリング能力の測定を試みた.本報ではこれに加え,速度選択による補償意図や,実際の道路上での運転行動の関係について検討を行った. |
抄録(英) | In the previous study, we developed a risk assessment test using a touch panel display, and attempted to measure self-monitoring ability based on the relationship between actual performance and its self-estimation. In this paper, in addition to this, we examined the relationship between the intention to compensate by velocity selection and the actual driving behavior on the road. 翻訳 |