Examination for Contact Risk During Merging using Vehicle Trajectory Data Observed
定点観測した車両軌跡データを用いた合流時の接触リスクに関する検討
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225236
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.53-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 兒玉 崇, 2) Yoann Pencreach, 3) 橋本 申, 4) 中西 雅一, 5) 田名部 淳 |
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Author(E) | 1) Takashi Kodama, 2) Yoann Pencreach, 3) Shin Hashimoto, 4) Masakazu Nakanishi, 5) Jun Tanabe |
Affiliation(J) | 1) 阪神高速道路, 2) フォーラムエイト, 3) 地域未来研究所, 4) 地域未来研究所, 5) 地域未来研究所 |
Affiliation(E) | 1) Hanshin Expressway, 2) Forum8, 3) Regional Futures Research Center, 4) Regional Futures Research Center, 5) Regional Futures Research Center |
Abstract(J) | 阪神高速では、過年度より、定点観測した広範囲の車両軌跡データを用いて、分合流のない高速道路本線の直線区間を対象に、車線変更等に伴う車両相互の接触事故リスクを評価する手法を検討してきた。今般、次のステップとして、合流付近を対象に、合流に伴う接触事故リスクを確率的表現により評価し、それらをタイプ別に分類する手法を提案する。 Translation |
Abstract(E) | Since the past year, Hanshin Expressway Company has been studying a method to evaluate the risk of vehicle-to-vehicle contact accidents due to lane changes, targeting straight sections of the expressway without merging, using a wide range of vehicle trajectory data observed from certain positions. It was. Now, as the next step, we propose a method to evaluate the risk of contact accidents at the time of merging by probabilistic expression and classify them by type, targeting the vicinity of merging. |