定点観測した車両軌跡データを用いた合流時の接触リスクに関する検討
Examination for Contact Risk During Merging using Vehicle Trajectory Data Observed
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225236
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.53-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 兒玉 崇, 2) Yoann Pencreach, 3) 橋本 申, 4) 中西 雅一, 5) 田名部 淳 |
---|---|
著者(英) | 1) Takashi Kodama, 2) Yoann Pencreach, 3) Shin Hashimoto, 4) Masakazu Nakanishi, 5) Jun Tanabe |
勤務先 | 1) 阪神高速道路, 2) フォーラムエイト, 3) 地域未来研究所, 4) 地域未来研究所, 5) 地域未来研究所 |
勤務先(英) | 1) Hanshin Expressway, 2) Forum8, 3) Regional Futures Research Center, 4) Regional Futures Research Center, 5) Regional Futures Research Center |
抄録 | 阪神高速では、過年度より、定点観測した広範囲の車両軌跡データを用いて、分合流のない高速道路本線の直線区間を対象に、車線変更等に伴う車両相互の接触事故リスクを評価する手法を検討してきた。今般、次のステップとして、合流付近を対象に、合流に伴う接触事故リスクを確率的表現により評価し、それらをタイプ別に分類する手法を提案する。 |
抄録(英) | Since the past year, Hanshin Expressway Company has been studying a method to evaluate the risk of vehicle-to-vehicle contact accidents due to lane changes, targeting straight sections of the expressway without merging, using a wide range of vehicle trajectory data observed from certain positions. It was. Now, as the next step, we propose a method to evaluate the risk of contact accidents at the time of merging by probabilistic expression and classify them by type, targeting the vicinity of merging. 翻訳 |