Construction of Injury Prediction Model for Car Occupants using Gradient-Boosting Decision Tree Model
勾配ブースティング決定木を用いた乗員傷害予測モデルの構築
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225267
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.60-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 高橋 啓太, 2) 宮崎 祐介, 3) 北村 光司, 4) 佐藤 房子 |
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Author(E) | 1) Keita Takahashi, 2) Yusuke Miyazaki, 3) Koji Kitamura, 4) Fusako Sato |
Affiliation(J) | 1) 東京工業大学, 2) 東京工業大学, 3) 産業技術総合研究所, 4) 日本自動車研究所 |
Affiliation(E) | 1) Tokyo Institute of Technology, 2) Tokyo Institute of Technology, 3) AIST, 4) JARI |
Abstract(J) | 本研究では,交通事故における乗員の死亡・重傷リスクを予測する機械学習モデルを構築した. 予測モデルとして従来のロジスティック回帰に代わりLightGBMを採用し,また予測に用いる特徴量とデータ表現を検討することで,予測精度が向上することを確認した. Translation |
Abstract(E) | The purpose of this study was to develop a machine learning model for predicting serious injury risk of occupants. LightGBM was used to construct a severe injury prediction model for the NASS-CDS database in US. Furthermore, by examining the features and data representation of the prediction model, the prediction accuracy was improved compared to the conventional logistic regression model. |