勾配ブースティング決定木を用いた乗員傷害予測モデルの構築
Construction of Injury Prediction Model for Car Occupants using Gradient-Boosting Decision Tree Model
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225267
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.60-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 高橋 啓太, 2) 宮崎 祐介, 3) 北村 光司, 4) 佐藤 房子 |
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著者(英) | 1) Keita Takahashi, 2) Yusuke Miyazaki, 3) Koji Kitamura, 4) Fusako Sato |
勤務先 | 1) 東京工業大学, 2) 東京工業大学, 3) 産業技術総合研究所, 4) 日本自動車研究所 |
勤務先(英) | 1) Tokyo Institute of Technology, 2) Tokyo Institute of Technology, 3) AIST, 4) JARI |
抄録 | 本研究では,交通事故における乗員の死亡・重傷リスクを予測する機械学習モデルを構築した. 予測モデルとして従来のロジスティック回帰に代わりLightGBMを採用し,また予測に用いる特徴量とデータ表現を検討することで,予測精度が向上することを確認した. |
抄録(英) | The purpose of this study was to develop a machine learning model for predicting serious injury risk of occupants. LightGBM was used to construct a severe injury prediction model for the NASS-CDS database in US. Furthermore, by examining the features and data representation of the prediction model, the prediction accuracy was improved compared to the conventional logistic regression model. 翻訳 |