Development of Control Technology for Handling Abnormal Combustion during High-Speed Operation
高速運転時の異常燃焼対応のための制御技術開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225274
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.62-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 中本 仁寿, 2) 佐藤 圭峰, 3) 目良 貢, 4) 足立 崇勝, 5) 瀬戸 祐利, 6) 神代 雄大, 7) 大野 諒平, 8) 高島 大知, 9) 末繁 惠一郎, 10) 山下 洋幸 |
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Author(E) | 1) Yoshihisa Nakamoto, 2) Kiyotaka Sato, 3) Mitsugu Mera, 4) Takamasa Adachi, 5) Masatoshi Seto, 6) Yudai Koshiro, 7) Ryohei Ono, 8) Daichi Takashima, 9) Keiichiro Sueshige, 10) Hiroyuki Yamashita |
Affiliation(J) | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ, 7) マツダ, 8) マツダ, 9) マツダ, 10) マツダ |
Affiliation(E) | 1) Mazda, 2) Mazda, 3) Mazda, 4) Mazda, 5) Mazda, 6) Mazda, 7) Mazda, 8) Mazda, 9) Mazda, 10) Mazda |
Abstract(J) | 脱炭素社会実現に向け,内燃機関の熱効率改善が重要である.一方で,ガソリン火花点火機関では,熱効率を改善する上でノッキングと呼ばれる異常燃焼が障害となることが知られている.本報告では,高回転・高負荷運転域で発生する異常燃焼について機械学習技術を用いた予測モデル構築および制御手法,結果について報告する. Translation |
Abstract(E) | Improving the thermal efficiency of internal combustion engines is important for the realization of a carbon-free society. On the other hand, in gasoline spark ignition engines, it is known that abnormal combustion called knocking is an obstacle in improving thermal efficiency. In this paper, we report the construction of a prediction model, control method, and results using machine learning technology for abnormal combustion that occurs in the high-speed, high-load operating range. |