高速運転時の異常燃焼対応のための制御技術開発
Development of Control Technology for Handling Abnormal Combustion during High-Speed Operation
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225274
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.62-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 中本 仁寿, 2) 佐藤 圭峰, 3) 目良 貢, 4) 足立 崇勝, 5) 瀬戸 祐利, 6) 神代 雄大, 7) 大野 諒平, 8) 高島 大知, 9) 末繁 惠一郎, 10) 山下 洋幸 |
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著者(英) | 1) Yoshihisa Nakamoto, 2) Kiyotaka Sato, 3) Mitsugu Mera, 4) Takamasa Adachi, 5) Masatoshi Seto, 6) Yudai Koshiro, 7) Ryohei Ono, 8) Daichi Takashima, 9) Keiichiro Sueshige, 10) Hiroyuki Yamashita |
勤務先 | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ, 7) マツダ, 8) マツダ, 9) マツダ, 10) マツダ |
勤務先(英) | 1) Mazda, 2) Mazda, 3) Mazda, 4) Mazda, 5) Mazda, 6) Mazda, 7) Mazda, 8) Mazda, 9) Mazda, 10) Mazda |
抄録 | 脱炭素社会実現に向け,内燃機関の熱効率改善が重要である.一方で,ガソリン火花点火機関では,熱効率を改善する上でノッキングと呼ばれる異常燃焼が障害となることが知られている.本報告では,高回転・高負荷運転域で発生する異常燃焼について機械学習技術を用いた予測モデル構築および制御手法,結果について報告する. |
抄録(英) | Improving the thermal efficiency of internal combustion engines is important for the realization of a carbon-free society. On the other hand, in gasoline spark ignition engines, it is known that abnormal combustion called knocking is an obstacle in improving thermal efficiency. In this paper, we report the construction of a prediction model, control method, and results using machine learning technology for abnormal combustion that occurs in the high-speed, high-load operating range. 翻訳 |