Real Road Test Reproduction Method of Battery Electric Vehicles in the Chassis Dynamometer Test Cell
シャシダイナモメータにおける電気自動車の実路走行再現手法
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225277
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.63-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 小松 陽二, 2) 田畑 邦夫, 3) Alex Mason, 4) 浦岡 将 |
---|---|
Author(E) | 1) Yoji Komatsu, 2) Kunio Tabata, 3) Alex Mason, 4) Masaru Uraoka |
Affiliation(J) | 1) 堀場製作所, 2) HORIBA Mira, 3) HORIBA Mira, 4) 堀場製作所 |
Affiliation(E) | 1) HORIBA, 2) HORIBA Mira, 3) HORIBA Mira, 4) HORIBA |
Abstract(J) | RDE規制の導入に伴い、HEV・ICE等各種車両におけるシャシダイナモメータ上での実路走行再現技術が注目されている。本研究では、著者らが開発したトルクマッチング法をBEVに適用し、ペダル・運転モードの違いによる仕事収支に着目するとともに、車両の設定によらず同じ負荷に合わせて走行する手法を検討した。 Translation |
Abstract(E) | With the introduction of RDE regulation, the real road test reproduction method has gained importance in several types of vehicle such as HEV and ICE. In this study, we focus on the BEV’s energy balance in several pedal/drive mode by use of torque matching method we developed, and then introduce the test method to match the same road load in the laboratory when the vehicle setting is changed. |