Basic Study of Motor Drive System with Mechanical Winding-Changeover
機械式巻線切替モータ駆動システムの基礎検討
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225326
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.74-22
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 高橋 暁史, 2) 杉本 愼治, 3) 西濱 和雄, 4) 星野 勝洋, 5) 前川 典幸, 6) 櫛田 昂歳, 7) 大槻 弘達 |
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Author(E) | 1) Akeshi Takahashi, 2) Shinji Sugimoto, 3) Kazuo Nishihama, 4) Katsuhiro Hoshino, 5) Noriyuki Maekawa, 6) Takatoshi Kushida, 7) Hirotatsu Otsuki |
Affiliation(J) | 1) 日立製作所, 2) 日立製作所, 3) 日立製作所, 4) 日立Astemo, 5) 日立Astemo, 6) 日立インダストリアルプロダクツ, 7) 日立インダストリアルプロダクツ |
Affiliation(E) | 1) Hitachi, 2) Hitachi, 3) Hitachi, 4) Hitachi Astemo, 5) Hitachi Astemo, 6) Hitachi Industrial Products, 7) Hitachi Industrial Products |
Abstract(J) | 低速から高速への加速中にモータ巻線を機械的に切り替えることで電流を低減し、EV走行時の電費を最大10%改善できる見込みを得た。開発機では多面接触子を採用することで、自動車向け大電流に対して小形化を可能とした。また、切替接点の長寿命化を図るため、駆動中においても接点アークが生じない切替手法を構築した。 Translation |
Abstract(E) | This report presents a mechanical winding-changeover system to improve energy consumption of traction motors for automobiles. We have adopted multi contacts to downsize the winding-changeover device and also established the operation principle which does not occur any contact arc, where the switching timing is controlled so that the motor internal voltage is constantly below the inverter DC voltage. Energy loss will be reduced by 10% at JC08 mode and by 6% at WLTC mode because of the improvement of system efficiency due to winding changeover. |