機械式巻線切替モータ駆動システムの基礎検討
Basic Study of Motor Drive System with Mechanical Winding-Changeover
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225326
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.74-22
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 高橋 暁史, 2) 杉本 愼治, 3) 西濱 和雄, 4) 星野 勝洋, 5) 前川 典幸, 6) 櫛田 昂歳, 7) 大槻 弘達 |
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著者(英) | 1) Akeshi Takahashi, 2) Shinji Sugimoto, 3) Kazuo Nishihama, 4) Katsuhiro Hoshino, 5) Noriyuki Maekawa, 6) Takatoshi Kushida, 7) Hirotatsu Otsuki |
勤務先 | 1) 日立製作所, 2) 日立製作所, 3) 日立製作所, 4) 日立Astemo, 5) 日立Astemo, 6) 日立インダストリアルプロダクツ, 7) 日立インダストリアルプロダクツ |
勤務先(英) | 1) Hitachi, 2) Hitachi, 3) Hitachi, 4) Hitachi Astemo, 5) Hitachi Astemo, 6) Hitachi Industrial Products, 7) Hitachi Industrial Products |
抄録 | 低速から高速への加速中にモータ巻線を機械的に切り替えることで電流を低減し、EV走行時の電費を最大10%改善できる見込みを得た。開発機では多面接触子を採用することで、自動車向け大電流に対して小形化を可能とした。また、切替接点の長寿命化を図るため、駆動中においても接点アークが生じない切替手法を構築した。 |
抄録(英) | This report presents a mechanical winding-changeover system to improve energy consumption of traction motors for automobiles. We have adopted multi contacts to downsize the winding-changeover device and also established the operation principle which does not occur any contact arc, where the switching timing is controlled so that the motor internal voltage is constantly below the inverter DC voltage. Energy loss will be reduced by 10% at JC08 mode and by 6% at WLTC mode because of the improvement of system efficiency due to winding changeover. 翻訳 |