Verification of the Effect of Tire and Suspension Deformation on Power Transmission to the Coil Mounting Position for Dynamic Wireless Power Transfer
走行中非接触給電のタイヤ・サスペンション変位によるコイル搭載位置に対する電力伝送への影響検証
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225338
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.76-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 角谷 勇人, 2) 清水 修, 3) 永井 栄寿, 4) 藤本 博志, 5) 瀧田 晋平, 6) 高橋 英介, 7) 山口 宜久, 8) 谷 恵亮, 9) 郡司 大輔, 10) 桑山 勲 |
---|---|
Author(E) | 1) Hayato Sumiya, 2) Osamu Shimizu, 3) Sakahisa Nagai, 4) Hiroshi Fujimoto, 5) Shimpei Takita, 6) Eisuke Takahashi, 7) Nobuhisa Yamaguchi, 8) Keisuke Tani, 9) Daisuke Gunji, 10) Isao Kuwayama |
Affiliation(J) | 1) デンソー/東京大学, 2) 東京大学, 3) 東京大学, 4) 東京大学, 5) デンソー, 6) デンソー, 7) デンソー, 8) デンソー, 9) 日本精工, 10) ブリヂストン |
Affiliation(E) | 1) DENSO/The University of Tokyo, 2) The University of Tokyo, 3) The University of Tokyo, 4) The University of Tokyo, 5) DENSO, 6) DENSO, 7) DENSO, 8) DENSO, 9) NSK, 10) Bridgestone |
Abstract(J) | 走行中給電システムは車両の床下やアップライト部,ホイール内に受電コイルを搭載し,車両の走行中に電力の伝送を行う。そのため,コイルの装着位置によっては,走行中の加減速や路面の凹凸,乗車人数による重量変化により電力伝送へ影響を与える。本稿では,実走行時の荷重変化によるサスペンション変動やタイヤの変形などを考慮して,コイルの搭載位置によるコイル間ギャップの変動量を定量化する。また,実験結果から電力伝送へ与える影響を明らかにする。 Translation |
Abstract(E) | DWT have a receiving coil mounted on the vehicle and transmit power while the vehicle is in driving. Therefore, depending on coil mounting position, the gap between the coils may change due to acceleration/deceleration, unevenness of the road surface, and weight change caused by the number of passengers. In this paper, we clarify the amount of variation of the gap between coils and its effect on the power from the suspension variation and tire deformation during actual driving. |