走行中非接触給電のタイヤ・サスペンション変位によるコイル搭載位置に対する電力伝送への影響検証
Verification of the Effect of Tire and Suspension Deformation on Power Transmission to the Coil Mounting Position for Dynamic Wireless Power Transfer
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225338
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.76-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 角谷 勇人, 2) 清水 修, 3) 永井 栄寿, 4) 藤本 博志, 5) 瀧田 晋平, 6) 高橋 英介, 7) 山口 宜久, 8) 谷 恵亮, 9) 郡司 大輔, 10) 桑山 勲 |
---|---|
著者(英) | 1) Hayato Sumiya, 2) Osamu Shimizu, 3) Sakahisa Nagai, 4) Hiroshi Fujimoto, 5) Shimpei Takita, 6) Eisuke Takahashi, 7) Nobuhisa Yamaguchi, 8) Keisuke Tani, 9) Daisuke Gunji, 10) Isao Kuwayama |
勤務先 | 1) デンソー/東京大学, 2) 東京大学, 3) 東京大学, 4) 東京大学, 5) デンソー, 6) デンソー, 7) デンソー, 8) デンソー, 9) 日本精工, 10) ブリヂストン |
勤務先(英) | 1) DENSO/The University of Tokyo, 2) The University of Tokyo, 3) The University of Tokyo, 4) The University of Tokyo, 5) DENSO, 6) DENSO, 7) DENSO, 8) DENSO, 9) NSK, 10) Bridgestone |
抄録 | 走行中給電システムは車両の床下やアップライト部,ホイール内に受電コイルを搭載し,車両の走行中に電力の伝送を行う。そのため,コイルの装着位置によっては,走行中の加減速や路面の凹凸,乗車人数による重量変化により電力伝送へ影響を与える。本稿では,実走行時の荷重変化によるサスペンション変動やタイヤの変形などを考慮して,コイルの搭載位置によるコイル間ギャップの変動量を定量化する。また,実験結果から電力伝送へ与える影響を明らかにする。 |
抄録(英) | DWT have a receiving coil mounted on the vehicle and transmit power while the vehicle is in driving. Therefore, depending on coil mounting position, the gap between the coils may change due to acceleration/deceleration, unevenness of the road surface, and weight change caused by the number of passengers. In this paper, we clarify the amount of variation of the gap between coils and its effect on the power from the suspension variation and tire deformation during actual driving. 翻訳 |