A Study on Combustion and Emission Characteristics in NH3-Diesel Dual Fuel Engine under High Load Condition
過給高負荷条件下におけるNH3混焼ディーゼル機関の燃焼および排気特性に関する研究
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225342
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.77-22
- Pages
- 1-5(Total 5 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 松永 大知, 2) 本田 祐介, 3) 平岡 賢二, 4) 壽 和輝 |
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Author(E) | 1) Daichi Matsunaga, 2) Yusuke Honda, 3) Kenji Hiraoka, 4) Kazuteru Toshinaga |
Affiliation(J) | 1) ヤンマーホールディングス, 2) ヤンマーホールディングス, 3) ヤンマーホールディングス, 4) ヤンマーホールディングス |
Affiliation(E) | 1) Yanmar Holdings, 2) Yanmar Holdings, 3) Yanmar Holdings, 4) Yanmar Holdings |
Abstract(J) | NH3はカーボンフリー燃料として有望視されているが、低着火性および燃焼速度の遅さが課題とされており、内燃機関への適用にあたっては軽油燃料との混焼が有効である。本研究では、0.8L単気筒ディーゼルエンジンを用い過給高負荷条件下でのNH3-軽油混合割合ならびに空気過剰率が燃焼および排気特性に与える影響を調査した。 Translation |
Abstract(E) | NH3 is a promising substitute for fossil fuels, but its low ignitability and low burning speed are issues, hence mixing with diesel oil is effective for applying internal combustion engines. In this study, effects of NH3 mixing ratio and air excess ratio toward combustion and emission characteristics have been investigated in NH3-diesel dual fuel engine under high load condition using the 0.8L single-cylinder diesel engine. |