Impact of Ambient Temperature on Particle Emissions from DI Gasoline Vehicle
ガソリン直噴車排気粒子への環境温度の影響
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225350
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.79-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 木村 汰知, 2) 山田 裕之, 3) 近藤 美則, 4) 今野 秀徳 |
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Author(E) | 1) Taichi Kimura, 2) Hiroyuki Yamada, 3) Yoshinori Kondo, 4) Hidenori Konno |
Affiliation(J) | 1) 東京電機大学, 2) 東京電機大学, 3) 国立環境研究所, 4) 国立環境研究所 |
Affiliation(E) | 1) Tokyo Denki University, 2) Tokyo Denki University, 3) National Institute of Environemtal Study, 4) National Institute of Environemtal Study |
Abstract(J) | ガソリン直噴エンジンを搭載したマイルドハイブリッド車からの粒子数排出について環境シャーシダイナモを用い、様々な温度条件(-7℃~35℃)で測定した。評価モードはExHiを含むWLTCモードとし、粒子計測は認証試験で用いられる粒子吸計測方法により、カットオフ粒径23nm(D50)10nm(D65)の2種類の粒子計測を行った。 Translation |
Abstract(E) | Particle Number (PN) emissions from a mild hybrid gasoline direct injection vehicle has been observed under various ambient temperature(-7℃~35℃). PN emissions in WLTC mode including ExHi part were measured with a methodology of certification tests (23nm and 10 nm). |