An Analysis of Lateral Distance between Four Wheeled Vehicles and Overtaking Motorcycles in ASEAN Region
ASEAN地域における二輪車による四輪車追い越し場面での横方向の車間距離に関する分析
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20246332
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.155-24
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2024
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2024 JSAE Annual Congress (Autumn)
Detailed Information
Author(J) | 1) 今長 久, 2) 河島 宏紀, 3) 長谷川 卓, 4) 前 博行 |
---|---|
Author(E) | 1) Hisashi Imanaga, 2) Hiroki Kawashima, 3) Takashi Hasegawa, 4) Hiroyuki Mae |
Affiliation(J) | 1) 日本自動車研究所, 2) 日本自動車研究所, 3) 日本自動車工業会, 4) 日本自動車工業会 |
Affiliation(E) | 1) JARI, 2) JARI, 3) JAMA, 4) JAMA |
Abstract(J) | 本研究では,マレーシアおよびタイの幹線道路における安全対策情報として二輪車が四輪車を追い越す際の横方向の車間距離を分析した.追い越し時には四輪車走行車線左右の白線上を通過する場合が多く,四輪車から離れるにつれて頻度が下がることや分布形状が四輪車の走行速度によって変化することなどを確認した. Translation |
Abstract(E) | This study analyzes lateral distance between four wheeled vehicles (cars) and overtaking motorcycles in Thai and Malaysian highway. It was confirmed that most motorcycles drive around white both lines of car driving lanes, and the frequency decreases with lateral distance from car. In addition, the form of distribution changes depending on car travelling speed (the peak is shifting to far side if driving speed increasing). |