ASEAN地域における二輪車による四輪車追い越し場面での横方向の車間距離に関する分析
An Analysis of Lateral Distance between Four Wheeled Vehicles and Overtaking Motorcycles in ASEAN Region
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20246332
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.155-24
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2024年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2024年秋季大会
書誌事項
著者 | 1) 今長 久, 2) 河島 宏紀, 3) 長谷川 卓, 4) 前 博行 |
---|---|
著者(英) | 1) Hisashi Imanaga, 2) Hiroki Kawashima, 3) Takashi Hasegawa, 4) Hiroyuki Mae |
勤務先 | 1) 日本自動車研究所, 2) 日本自動車研究所, 3) 日本自動車工業会, 4) 日本自動車工業会 |
勤務先(英) | 1) JARI, 2) JARI, 3) JAMA, 4) JAMA |
抄録 | 本研究では,マレーシアおよびタイの幹線道路における安全対策情報として二輪車が四輪車を追い越す際の横方向の車間距離を分析した.追い越し時には四輪車走行車線左右の白線上を通過する場合が多く,四輪車から離れるにつれて頻度が下がることや分布形状が四輪車の走行速度によって変化することなどを確認した. |
抄録(英) | This study analyzes lateral distance between four wheeled vehicles (cars) and overtaking motorcycles in Thai and Malaysian highway. It was confirmed that most motorcycles drive around white both lines of car driving lanes, and the frequency decreases with lateral distance from car. In addition, the form of distribution changes depending on car travelling speed (the peak is shifting to far side if driving speed increasing). 翻訳 |