Development of Drivetrain NV Performances on Pickup Truck with Manual Transmission
ピックアップトラックMT 車の駆動系NV 開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214946
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.11-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Nov 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2021
Detailed Information
Author(J) | 1) 佐藤 悠樹, 2) 西山 惇史, 3) 福田 広志 |
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Author(E) | 1) Yuki Sato, 2) Atsushi Nishiyama, 3) Hiroshi Fukuda |
Affiliation(J) | 1) いすゞ自動車株式会社, 2) シェフラージャパン株式会社, 3) シェフラージャパン株式会社 |
Affiliation(E) | 1) Isuzu Motors Limited, 2) Schaeffler Japan Co., Ltd., 3) Schaeffler Japan Co., Ltd. |
Abstract(J) | 近年,市場より要求されるNV性能は高まっており,ピックアップトラックにおいてもワンランク上のNV性能が求められてきている. 2019年の新型D-MAXでは高いNV性能目標を実現するため,デュアルマスフライホイールを採用した. その採用の経緯と,ピックアップトラックへの適用において工夫した内容について紹介する. Translation |
Abstract(E) | In recent years, the NV performance required by the market has been increasing, and pickup trucks are also required to have better NV performance. New D-MAX in 2019 was applied a Dual mass flywheel for achieving high NV performances target. In this paper, introduce a background of the apply, and the ingenuity points on application to pickup truck. |