Gasoline based hybrid powertrains in a systems approach towards cost and efficiency optimization for the total vehicle
コストと高効の最適化に向けたガソリンハイブリッドパワートレインのシステムアプローチ
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214979
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.13-21
- Pages
- 1-32(Total 32 p)
- Date of publication
- Dec 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- English
- Event
- JSAE Symposium 2021
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(E) | 1) P. Kapus, 2) W. Schöffmann, 3) M. Howlett, 4) G. Teuschl, 5) R. Ellinger, 6) C. Sams |
Affiliation(E) | 1) AVL List GmbH, 2) AVL List GmbH, 3) AVL List GmbH, 4) AVL List GmbH, 5) AVL List GmbH, 6) AVL List GmbH |
Abstract(J) | ハイブリッドパワートレインの課題は、様々なアプリケーションの要求と市場の要件に対する拡張性である。製造、機械加工、組み立て工場立地などが絡み合うパワートレインとエンジンプラットフォームを基に、本誌では、既存の生産および開発施設を利用した、モジュラーパワートレインテクノロジーアプローチについて述べる。 Translation |
Abstract(E) | A key challenge of hybrid powertrains is the scalability to the demands of different applications and market requirements. Based on a powertrain and engine platform, connected to a manufacturing, machining and assembly landscape the paper shows the advances of a modular powertrain technology approach, utilizing the existing production and development facilities. Different combinations of engine power ratings, e-drive, battery, transmission and hybrid powertrain variants, with the feasibility to integrate different technology packages are covered. |