Relationship between the engine encapsulation and Pass-by Noise reduction.
エンジンカプセル化と車外騒音低減との関係について
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20217012
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.14-21
- Pages
- 1-13(Total 13 p)
- Date of publication
- Dec 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2021
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 梅野 浩司, 2) 原田 聖士 |
Author(E) | 1) Koji Umeno, 2) Satoshi Harada |
Affiliation(J) | 1) マツダ株式会社 NVH性能開発部 第1NVH開発グループ, 2) マツダ株式会社 NVH性能開発部 第1NVH開発グループ |
Affiliation(E) | 1) Mazda Motor Corporation - NVH Performance Development Dept. - NVH Development Gr. No. 1, 2) Mazda Motor Corporation - NVH Performance Development Dept. - NVH Development Gr. No. 1 |
Abstract(J) | CO2排出量削減に貢献する世界初の圧縮着火ガソリンエンジン(SKYACTIV-X)の商品化にあたり、エンジンの能力を最大化するための保温とこれまでのエンジンよりも大きくなる音の抑制が課題であった。これに対しエンジンを丸ごと包むカプセル化構想を打ち立て、必要な部位を緻密に導き出し、効率的な構造を実現して課題を克服した。 Translation |
Abstract(E) | In commercializing the world's first compression ignition gasoline engine (SKYACTIV-X) that contributes to the CO2 reduction, the challenges were to keep warm to maximize the engine performance and to suppress noise that is louder than conventional engines. In response to this, we established an encapsulation concept that encloses the entire engine, precisely derived the necessary parts, and realized an efficient structure to overcome the issues. |