Research and Development of In-cylinder Direct Injection Hydrogen Engine with Ignition-combustion of Rich Mixture Plume
過濃混合気塊点火燃焼による筒内直噴水素エンジンの研究開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224083
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.17-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Jan 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2021
Detailed Information
Author(J) | 1) 及川 昌訓 |
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Author(E) | 1) Masakuni Oikawa |
Affiliation(J) | 1) 東京都市大学 |
Affiliation(E) | 1) Tokyo City University |
Abstract(J) | カーボンニュートラルが求められる近年,大型商用車や船舶などの動力源として,欧州を中心に水素エンジンの研究開発が活発化している.本論では,水素エンジンの特徴と課題について紹介するとともに,本学が提唱する過濃混合気塊点火燃焼を適用し実現した高熱効率高出力ニアゼロエミッション水素エンジンについて紹介する. Translation |