Dynamic Wireless Power Transfer System Transmitting Through Tire with Magnetic Resonance Coupling
タイヤを活用した磁界共振結合式走行中給電システムの研究
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224242
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.25-21
- Pages
- 1-25(Total 25 p)
- Date of publication
- Mar 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2021
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
---|---|
Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 清水 修, 2) 山田 翔太, 3) 藤本 博志, 4) 角谷 勇人, 5) 高橋 英介, 6) 山口 宜久, 7) 谷 恵亮, 8) 郡司 大輔, 9) 桑山 勲 |
Author(E) | 1) Osamu Shimizu, 2) Shota Yamada , 3) Hiroshi Fujimoto, 4) Hayato Sumiya, 5) Eisuke Takahashi, 6) Nobuhisa Yamaguchi, 7) Keisuke Tani, 8) Daisuke Gunji, 9) Isao Kuwayama |
Affiliation(J) | 1) 東京大学, 2) 東京大学, 3) 東京大学, 4) デンソー, 5) デンソー, 6) デンソー, 7) デンソー, 8) 日本精工, 9) ブリヂストン |
Affiliation(E) | 1) The University of Tokyo, 2) The University of Tokyo, 3) The University of Tokyo, 4) DENSO CORPORATION, 5) DENSO CORPORATION, 6) DENSO CORPORATION, 7) DENSO CORPORATION, 8) NSK Ltd, 9) Bridgestone Corporation |
Abstract(J) | 電気自動車の航続距離の課題解決のために、磁界共振結合型の走行中給電が提案されている。磁界共振結合型の性能向上には結合係数の向上が重要であり,結合係数の向上には送受電コイル間の距離の短縮が求められる。本発表では送受電コイル間の距離の短縮が可能なタイヤを活用した走行中給電システムについて述べる。 Translation |
Abstract(E) | Dynamic wireless power transfer has been proposed to solve the problem of electric vehicle's cruising range. In order to improve the performance of this system, it is important to improve the coupling coefficient, and to improve the coupling coefficient, it is necessary to shorten the distance between the transmitter and receiver coils. In this paper, we propose a dynamic power transfer system using a tire that can minimize the distance between the transmitter and receiver coils. |