タイヤを活用した磁界共振結合式走行中給電システムの研究
Dynamic Wireless Power Transfer System Transmitting Through Tire with Magnetic Resonance Coupling
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224242
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.25-21
- 掲載ページ
- 1-25(Total 25 p)
- 発行年月
- 2022年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 清水 修, 2) 山田 翔太, 3) 藤本 博志, 4) 角谷 勇人, 5) 高橋 英介, 6) 山口 宜久, 7) 谷 恵亮, 8) 郡司 大輔, 9) 桑山 勲 |
著者(英) | 1) Osamu Shimizu, 2) Shota Yamada , 3) Hiroshi Fujimoto, 4) Hayato Sumiya, 5) Eisuke Takahashi, 6) Nobuhisa Yamaguchi, 7) Keisuke Tani, 8) Daisuke Gunji, 9) Isao Kuwayama |
勤務先 | 1) 東京大学, 2) 東京大学, 3) 東京大学, 4) デンソー, 5) デンソー, 6) デンソー, 7) デンソー, 8) 日本精工, 9) ブリヂストン |
勤務先(英) | 1) The University of Tokyo, 2) The University of Tokyo, 3) The University of Tokyo, 4) DENSO CORPORATION, 5) DENSO CORPORATION, 6) DENSO CORPORATION, 7) DENSO CORPORATION, 8) NSK Ltd, 9) Bridgestone Corporation |
抄録 | 電気自動車の航続距離の課題解決のために、磁界共振結合型の走行中給電が提案されている。磁界共振結合型の性能向上には結合係数の向上が重要であり,結合係数の向上には送受電コイル間の距離の短縮が求められる。本発表では送受電コイル間の距離の短縮が可能なタイヤを活用した走行中給電システムについて述べる。 |
抄録(英) | Dynamic wireless power transfer has been proposed to solve the problem of electric vehicle's cruising range. In order to improve the performance of this system, it is important to improve the coupling coefficient, and to improve the coupling coefficient, it is necessary to shorten the distance between the transmitter and receiver coils. In this paper, we propose a dynamic power transfer system using a tire that can minimize the distance between the transmitter and receiver coils. 翻訳 |