Expansion of EGR Limitation by improved air-motion and air-fuel mixture in DI Gasoline Engine
流動と混合気分布改善による直噴エンジンのEGR限界向上
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214815
- Paper/Info type
- Symposium Text
- Pages
- 1-7(Total 7 p)
- Date of publication
- Dec 2021
- Publisher
- JSAE & JSME
- Language
- Japanese
Detailed Information
Author(J) | 1) 草壁 亮, 2) 大場 久浩, 3) 中山 智裕, 4) 加藤 真亮 |
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Author(E) | 1) Ryo Kusakabe, 2) Hisahiro Oba, 3) Tomohiro Nakayama, 4) Masaaki Kato |
Affiliation(J) | 1) 日立 Astemo(株), 2) 日立 Astemo(株), 3) (株) SUBARU, 4) (株) SUBARU |
Affiliation(E) | 1) Hitachi Astemo, Ltd., 2) Hitachi Astemo, Ltd., 3) SUBARU Corp., 4) SUBARU Corp. |
Abstract(J) | ショートストローク型の直噴ガソリンエンジンにおいて,熱効率に寄与するEGR率の限界(EGR限界)を向上するため,吸気ポート形状による流動の質の改善と,インジェクタの混合気分布の制御により,EGR限界を31%まで拡大した.さらに乱れ強さと点火エネルギーの強化により,EGR限界を31.8%に向上し,図示熱効率41.8%を達成した. Translation |
Abstract(E) | To improve thermal efficiency of gasoline engines, effect on EGR limitation by design parameters which are air-motion, ignition energy and injection control of DI Gasoline Engine has been investigated. In this report, combination of these parameters has achieved 31.8% EGR ratio and 41.8% thermal efficiency. Furthermore, CFD result has clarified the mechanism of EGR limitation expansion from improved air-motion and mixture preparation. |