流動と混合気分布改善による直噴エンジンのEGR限界向上
Expansion of EGR Limitation by improved air-motion and air-fuel mixture in DI Gasoline Engine
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214815
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-7(Total 7 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 草壁 亮, 2) 大場 久浩, 3) 中山 智裕, 4) 加藤 真亮 |
---|---|
著者(英) | 1) Ryo Kusakabe, 2) Hisahiro Oba, 3) Tomohiro Nakayama, 4) Masaaki Kato |
勤務先 | 1) 日立 Astemo(株), 2) 日立 Astemo(株), 3) (株) SUBARU, 4) (株) SUBARU |
勤務先(英) | 1) Hitachi Astemo, Ltd., 2) Hitachi Astemo, Ltd., 3) SUBARU Corp., 4) SUBARU Corp. |
抄録 | ショートストローク型の直噴ガソリンエンジンにおいて,熱効率に寄与するEGR率の限界(EGR限界)を向上するため,吸気ポート形状による流動の質の改善と,インジェクタの混合気分布の制御により,EGR限界を31%まで拡大した.さらに乱れ強さと点火エネルギーの強化により,EGR限界を31.8%に向上し,図示熱効率41.8%を達成した. |
抄録(英) | To improve thermal efficiency of gasoline engines, effect on EGR limitation by design parameters which are air-motion, ignition energy and injection control of DI Gasoline Engine has been investigated. In this report, combination of these parameters has achieved 31.8% EGR ratio and 41.8% thermal efficiency. Furthermore, CFD result has clarified the mechanism of EGR limitation expansion from improved air-motion and mixture preparation. 翻訳 |