Potential of oxymethylene dimethyl ether for a diesel engine improving emission and combustion characteristics
オキシメチレンジメチルエーテル(OME)燃料を用いたディーゼルエンジンのエミッション・燃焼特性
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- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214840
- Paper/Info type
- Symposium Text
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Dec 2021
- Publisher
- JSAE & JSME
- Language
- Japanese
Detailed Information
Author(J) | 1) 小坂 英雅, 2) 冬頭 孝之, 3) 脇坂 佳史, 4) 植田 玲子, 5) 西川 一明, 6) 河合 謹 |
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Author(E) | 1) Hidemasa Kosaka, 2) Takayuki Fuyuto, 3) Yoshifumi Wakisaka, 4) Reiko Ueda, 5) Kazuaki Nishikawa, 6) Tsutomu Kawae |
Affiliation(J) | 1) (株)豊田中央研究所, 2) (株)豊田中央研究所, 3) (株)豊田中央研究所, 4) (株)豊田中央研究所, 5) (株)豊田中央研究所, 6) (株)豊田自動織機 |
Affiliation(E) | 1) TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC., 2) TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC., 3) TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC., 4) TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC., 5) TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC., 6) TOYOTA INDUSTRIES CORPORATION |
Abstract(J) | 再生可能エネルギーから生成されるオキシメチレンジメチルエーテル(OME)は,Well-to-WheelのCO2排出量を削減でき,またC-C結合のない化学構造がすす低減に寄与するとされている.本論文では,単気筒エンジンを用いてOME3-5の燃焼・排出特性が軽油に比べ改善することを示した.併せて実施した数値計算により,すす-NOxのトレードオフが改善する要因の1つを明らかにした. Translation |
Abstract(E) | Oxymethylene dimethyl ether (OME) produced from renewable energy is a promising fuel for reducing Well-to-Wheel CO2 emissions and other pollutants. Especially the Soot-NOx trade-off of diesel engines is dramatically improved by using OME. Recent investigations revealed that the chemical structure of OME without C-C bond reduced soot production. In the present paper, we examined the use of OME3-5 in a single-cylinder diesel engine and proved improved combustion and emission characteristics. Simulation results indicate that the lower flame temperature and lower equivalence ratio due to higher oxygen content realized improved Soot-NOx trade-off. |