オキシメチレンジメチルエーテル(OME)燃料を用いたディーゼルエンジンのエミッション・燃焼特性
Potential of oxymethylene dimethyl ether for a diesel engine improving emission and combustion characteristics
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214840
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会 & (一社)機械学会
- 言語
- 日本語
書誌事項
著者 | 1) 小坂 英雅, 2) 冬頭 孝之, 3) 脇坂 佳史, 4) 植田 玲子, 5) 西川 一明, 6) 河合 謹 |
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著者(英) | 1) Hidemasa Kosaka, 2) Takayuki Fuyuto, 3) Yoshifumi Wakisaka, 4) Reiko Ueda, 5) Kazuaki Nishikawa, 6) Tsutomu Kawae |
勤務先 | 1) (株)豊田中央研究所, 2) (株)豊田中央研究所, 3) (株)豊田中央研究所, 4) (株)豊田中央研究所, 5) (株)豊田中央研究所, 6) (株)豊田自動織機 |
勤務先(英) | 1) TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC., 2) TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC., 3) TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC., 4) TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC., 5) TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC., 6) TOYOTA INDUSTRIES CORPORATION |
抄録 | 再生可能エネルギーから生成されるオキシメチレンジメチルエーテル(OME)は,Well-to-WheelのCO2排出量を削減でき,またC-C結合のない化学構造がすす低減に寄与するとされている.本論文では,単気筒エンジンを用いてOME3-5の燃焼・排出特性が軽油に比べ改善することを示した.併せて実施した数値計算により,すす-NOxのトレードオフが改善する要因の1つを明らかにした. |
抄録(英) | Oxymethylene dimethyl ether (OME) produced from renewable energy is a promising fuel for reducing Well-to-Wheel CO2 emissions and other pollutants. Especially the Soot-NOx trade-off of diesel engines is dramatically improved by using OME. Recent investigations revealed that the chemical structure of OME without C-C bond reduced soot production. In the present paper, we examined the use of OME3-5 in a single-cylinder diesel engine and proved improved combustion and emission characteristics. Simulation results indicate that the lower flame temperature and lower equivalence ratio due to higher oxygen content realized improved Soot-NOx trade-off. 翻訳 |