VARIABILITY OF CVT EXTENDS THE REPERTOIRE OF THE ELECTRIC CAR
電動パワートレインにおける無段変速機のユースケースと拡張性
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224631
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.04-22
- Pages
- 83-91(Total 9 p)
- Date of publication
- Nov 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- English
- Event
- JSAE Symposium 2022
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 寺田 文彦, 2) 木村 健 |
Author(E) | 1) Fumihiko Terada, 2) Takeshi Kimura |
Affiliation(J) | 1) ボッシュ株式会社, 2) ボッシュ株式会社 |
Affiliation(E) | 1) Bosch corporation, 2) Bosch corporation |
Abstract(J) | 電動パワートレイン用に設計した無段変速機(CVT4EV)は、車両性能、エネルギー消費、快適性、コスト等、主要KPI(Key Performance Indicator)の更なる最適化を可能とする。本報告では、主に4WD車、小型商用車(LCV)の様な特定のユースケースについて、シミュレーション結果を用い、車両性能、エネルギー消費におけるメリットについて言及する。 Translation |
Abstract(E) | Multi-speed transmissions offer differentiation of electric powertrains as they enable further optimization of the main KPIs performance, energy consumption, comfort and cost. This paper presents simulation results of a Continuously Variable Transmission (CVT) for electric drivetrains (CVT4EV) applied in vehicles from C to LCV class and highlights specific use cases such as vehicles driving in low-speed cycles and AWD vehicles. |