Multi-objective study for rear suspension system using Response Surfaces Method
応答曲面を活用したリア懸架系システムの多性能両立検討
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224669
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.06-22
- Pages
- 77-90(Total 14 p)
- Date of publication
- Dec 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2022
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 長坂 恵子 |
Author(E) | 1) Keiko Nagasaka |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車株式会社 |
Affiliation(E) | 1) TOYOTA MOTOR CORPORATION |
Abstract(J) | リア懸架系システムの諸元導出を効率良く設計するためのプロセスを紹介する。リア懸架系システムは多くの車両性能を成立させるのに重要な部位である。近年、電動車の増加に伴いモータユニットが搭載されている。これらの変化に追従したデジタルを活用した多性能同期コミュ二ケーションを実現する設計プロセスを紹介する。 Translation |