Compact and high-efficiency mechanical-winding-changeover motor drive system
小型・高効率を両立する機械式巻線切替モータ駆動システム
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20234112
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.08-22
- Pages
- 52-65(Total 14 p)
- Date of publication
- Feb 2023
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2022
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 高橋 暁史, 2) 杉本 愼治, 3) 西濱 和雄, 4) 隅田 悟士, 5) 谷口 峻 |
Author(E) | 1) Akeshi Takahashi, 2) Shinji Sugimoto, 3) Kazuo Nishihama, 4) Satoshi Sumita, 5) Shun Taniguchi |
Affiliation(J) | 1) 株式会社 日立製作所, 2) 株式会社 日立製作所, 3) 株式会社 日立製作所, 4) 株式会社 日立製作所, 5) 株式会社 日立製作所 |
Affiliation(E) | 1) Hitachi, Ltd, 2) Hitachi, Ltd, 3) Hitachi, Ltd, 4) Hitachi, Ltd, 5) Hitachi, Ltd |
Abstract(J) | 低速から高速への加速中にモータ巻線を機械的に切り替える機械式巻線切替システムを提案する。提案システムによって,大型トラックで要求されるワイドレンジのNT特性を満足しながら,モータ体格を大きく低減できることを示した。変速機構を追加する必要がないため,駆動システムとしての小型化も可能となる。 Translation |
Abstract(E) | This report presents a mechanical winding-changeover system to reduce motor size and satisfies the wide-range rotation-torque (NT) characteristics required for heavy-duty trucks. We have adopted multi contacts to downsize the winding-changeover device and changed the winding connections: 1Y connection at low-speed and high-torque operation, whereas 2Y connection at high-speed and low-torque operation. FEA results showed that a 220 kW PM motor with the proposed winding-changeover system could satisfy the required NT curve with minimal motor-core-stuck length. |