小型・高効率を両立する機械式巻線切替モータ駆動システム
Compact and high-efficiency mechanical-winding-changeover motor drive system
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234112
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.08-22
- 掲載ページ
- 52-65(Total 14 p)
- 発行年月
- 2023年 2月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2022年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
---|---|
カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 高橋 暁史, 2) 杉本 愼治, 3) 西濱 和雄, 4) 隅田 悟士, 5) 谷口 峻 |
著者(英) | 1) Akeshi Takahashi, 2) Shinji Sugimoto, 3) Kazuo Nishihama, 4) Satoshi Sumita, 5) Shun Taniguchi |
勤務先 | 1) 株式会社 日立製作所, 2) 株式会社 日立製作所, 3) 株式会社 日立製作所, 4) 株式会社 日立製作所, 5) 株式会社 日立製作所 |
勤務先(英) | 1) Hitachi, Ltd, 2) Hitachi, Ltd, 3) Hitachi, Ltd, 4) Hitachi, Ltd, 5) Hitachi, Ltd |
抄録 | 低速から高速への加速中にモータ巻線を機械的に切り替える機械式巻線切替システムを提案する。提案システムによって,大型トラックで要求されるワイドレンジのNT特性を満足しながら,モータ体格を大きく低減できることを示した。変速機構を追加する必要がないため,駆動システムとしての小型化も可能となる。 |
抄録(英) | This report presents a mechanical winding-changeover system to reduce motor size and satisfies the wide-range rotation-torque (NT) characteristics required for heavy-duty trucks. We have adopted multi contacts to downsize the winding-changeover device and changed the winding connections: 1Y connection at low-speed and high-torque operation, whereas 2Y connection at high-speed and low-torque operation. FEA results showed that a 220 kW PM motor with the proposed winding-changeover system could satisfy the required NT curve with minimal motor-core-stuck length. 翻訳 |