Development of Super Lean Burn Engine with 50% Thermal Efficiency to Achieve Carbon Neutrality
カーボンニュートラル実現に向けた熱効率50%スーパーリーンバーンエンジンの開発
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20234872
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.14-23
- Pages
- 65-81(Total 17 p)
- Date of publication
- Dec 2023
- Publisher
- JSAE
- Language
- English
- Event
- JSAE Symposium 2023
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 木村 幸四郎, 2) 坂井 洋志, 3) 大村 哲生, 4) 高橋 大志 |
Author(E) | 1) Koshiro Kimura, 2) Hiroyuki Sakai, 3) Tetsuo Omura, 4) Daishi Takahashi |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車株式会社, 2) トヨタ自動車株式会社, 3) トヨタ自動車株式会社, 4) トヨタ自動車株式会社 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor Corporation, 2) Toyota Motor Corporation, 3) Toyota Motor Corporation, 4) Toyota Motor Corporation |
Abstract(J) | 本研究では、熱効率の大幅な向上とエンジン排出NOxの徹底的な低減を両立するλ2.5以上のスーパーリーンバーンを検討した。燃焼に関するキー技術である着火、火炎伝播、未燃HC低減技術について述べ、CN燃料としてエタノールを活用した場合の燃焼影響と更なる熱効率向上の可能性について示す. Translation |
Abstract(E) | This study introduces super lean burn engine with over lambda 2.5 that achieves both high thermal efficiency and significantly low NOx emission. Key technologies for combustion such as ignition, flame propagation, and unburned HC reduction are described firstly, and then the possibility of further improvement of thermal efficiency and combustion effect by applying ethanol as CN fuel to the super lean burn engine is indicated. |