カーボンニュートラル実現に向けた熱効率50%スーパーリーンバーンエンジンの開発
Development of Super Lean Burn Engine with 50% Thermal Efficiency to Achieve Carbon Neutrality
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20234872
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.14-23
- 掲載ページ
- 65-81(Total 17 p)
- 発行年月
- 2023年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- JSAE 2023年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 木村 幸四郎, 2) 坂井 洋志, 3) 大村 哲生, 4) 高橋 大志 |
著者(英) | 1) Koshiro Kimura, 2) Hiroyuki Sakai, 3) Tetsuo Omura, 4) Daishi Takahashi |
勤務先 | 1) トヨタ自動車株式会社, 2) トヨタ自動車株式会社, 3) トヨタ自動車株式会社, 4) トヨタ自動車株式会社 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor Corporation, 2) Toyota Motor Corporation, 3) Toyota Motor Corporation, 4) Toyota Motor Corporation |
抄録 | 本研究では、熱効率の大幅な向上とエンジン排出NOxの徹底的な低減を両立するλ2.5以上のスーパーリーンバーンを検討した。燃焼に関するキー技術である着火、火炎伝播、未燃HC低減技術について述べ、CN燃料としてエタノールを活用した場合の燃焼影響と更なる熱効率向上の可能性について示す. |
抄録(英) | This study introduces super lean burn engine with over lambda 2.5 that achieves both high thermal efficiency and significantly low NOx emission. Key technologies for combustion such as ignition, flame propagation, and unburned HC reduction are described firstly, and then the possibility of further improvement of thermal efficiency and combustion effect by applying ethanol as CN fuel to the super lean burn engine is indicated. 翻訳 |