Study on weight reduction of vehicle body using multi-purpose design optimization technology and dynamic visualization method of mechanical energy flow
多目的設計最適化技術とエネルギ流れ解析技術を用いた車体の軽量化検討
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20234891
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.16-23
- Pages
- 110-123(Total 14 p)
- Date of publication
- Jan 2024
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2023
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 氷室 雄也, 2) 本田 正徳, 3) 小平 剛央 |
Author(E) | 1) Katsuya Himuro, 2) Masanori Honda, 3) Takehisa Kohira |
Affiliation(J) | 1) マツダ株式会社, 2) マツダ株式会社, 3) マツダ株式会社 |
Affiliation(E) | 1) Mazda Motor Corporation, 2) Mazda Motor Corporation, 3) Mazda Motor Corporation |
Abstract(J) | マツダでは、軽量かつ高性能な車体構造を効率的に開発するため、対話型設計支援技術を開発している。今回、MDO/iMDOにより軽量化に対し弱点となっている性能や構造の領域を明確化し、エネルギ流れの可視化技術によりその対策構造による軽量化検討を行った結果を紹介する。 Translation |