Characteristics of engine performance and In-cylinder Pressure Oscillation by Raised Compression Ratio in Direct Injection Hydrogen Engines
高圧縮比化に伴う筒内直噴水素エンジンの機関性能と筒内気柱振動発生の特性
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20234895
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.17-23
- Pages
- 29-41(Total 13 p)
- Date of publication
- Jan 2024
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2023
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 及川 昌訓 |
Author(E) | 1) Masakuni Oikawa |
Affiliation(J) | 1) 東京都市大学 |
Affiliation(E) | 1) Tokyo City University |
Abstract(J) | カーボンニュートラルが求められる近年,自動車,大型商用車や船舶などの動力源として,世界各国で水素エンジンの研究開発が進められている.本論では,1970年より続く本学の水素エンジン研究開発を紹介するとともに,近年実施した筒内直噴水素エンジンを高圧縮比化した時の機関性能と筒内気柱振動発生の特性を紹介する. Translation |