Study of the heat transfer in the spark-ignited engines for reducing heat loss
ガソリンエンジンの冷却損失低減のための熱伝達解析
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20244220
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.26-23
- Pages
- 57-70(Total 14 p)
- Date of publication
- Mar 2024
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2023
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
---|---|
Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 橋詰 剛, 2) 丹野 史朗, 3) 森 幸生, 4) 葭原 泰司 |
Author(E) | 1) Takeshi Hashizume, 2) Shiro Tanno, 3) Sachio Mori, 4) Yasushi Yoshihara |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車株式会社, 2) トヨタ自動車株式会社, 3) トヨタ自動車株式会社, 4) トヨタ自動車株式会社 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor Corporation, 2) Toyota Motor Corporation, 3) Toyota Motor Corporation, 4) Toyota Motor Corporation |
Abstract(J) | 内燃機関の熱効率向上には,熱損失の中でも割合が大きい冷却損失の低減が有効である.本研究では火花点火機関を対象として,冷却損失低減効果を拡大するために,伝熱メカニズムを解析した.特に,火炎面が壁面に近接する時の伝熱の変化を解明するため,急速圧縮装置により現象を単純化することにより解析を行った Translation |
Abstract(E) | Highly efficient internal combustion engine is still important powertrain to meet a future carbon neutral society. The cooling loss gives a large impact to improve the thermal efficiency. This paper presents a study of the heat transfer mechanism in the SI engine for reduce the cooling loss. This article is highlighting the effect of wall temperature on local heat flux. To simplify the heat transfer phenomena, the experiment was carried out using rapid compression machine. The results indicate the heat flux increases with higher wall temperature caused by wall-flame interaction |