ガソリンエンジンの冷却損失低減のための熱伝達解析
Study of the heat transfer in the spark-ignited engines for reducing heat loss
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20244220
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.26-23
- 掲載ページ
- 57-70(Total 14 p)
- 発行年月
- 2024年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2023年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
---|---|
カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 橋詰 剛, 2) 丹野 史朗, 3) 森 幸生, 4) 葭原 泰司 |
著者(英) | 1) Takeshi Hashizume, 2) Shiro Tanno, 3) Sachio Mori, 4) Yasushi Yoshihara |
勤務先 | 1) トヨタ自動車株式会社, 2) トヨタ自動車株式会社, 3) トヨタ自動車株式会社, 4) トヨタ自動車株式会社 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor Corporation, 2) Toyota Motor Corporation, 3) Toyota Motor Corporation, 4) Toyota Motor Corporation |
抄録 | 内燃機関の熱効率向上には,熱損失の中でも割合が大きい冷却損失の低減が有効である.本研究では火花点火機関を対象として,冷却損失低減効果を拡大するために,伝熱メカニズムを解析した.特に,火炎面が壁面に近接する時の伝熱の変化を解明するため,急速圧縮装置により現象を単純化することにより解析を行った |
抄録(英) | Highly efficient internal combustion engine is still important powertrain to meet a future carbon neutral society. The cooling loss gives a large impact to improve the thermal efficiency. This paper presents a study of the heat transfer mechanism in the SI engine for reduce the cooling loss. This article is highlighting the effect of wall temperature on local heat flux. To simplify the heat transfer phenomena, the experiment was carried out using rapid compression machine. The results indicate the heat flux increases with higher wall temperature caused by wall-flame interaction 翻訳 |