自動車の作動状況の把握と操縦に利用される電動パワーステアリング装置
Steer-by-Wire for Vehicle State Estimation and Control
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20044949
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 785-790(Total 6 p)
- 発行年月
- 2004年 9月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
- イベント
- AVEC '04
書誌事項
カテゴリ(英) | STEER BY WIRE 翻訳 |
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著者(英) | 1) Paul Yih, 2) J. Christian Gerdes |
勤務先(英) | 1) Department of Mechanical Engineering, Stanford University, 2) Department of Mechanical Engineering, Stanford University |
抄録 | 自動車の電子操縦システムは,自動車を正確に作動させる手段と共に自動車の作動現況を正確に把握する手段も備えている必要がある。本研究はヨーレイトと舵角度を基に横滑り角度を判定する作動状況監視法とそのフィードバックによる操縦システムを考案し、この両者を組込んだ電動パワステ装置を実車に搭載してその有効性を実証した。 |
抄録(英) | In order to implement electronically variable dynamics for vehicle handling, the control system requires an accurate knowledge of the vehicle states as well as a means of actuation to precisely in uence the vehicle's motion. Steer-by-wire capability conveniently addresses both of these requirements. This paper rst presents an approach to estimating vehicle sideslip angle using steering torque information. This method is especially suited to vehicles equipped with steer-by-wire since the steering torque can easily be determined from the current applied to the steering motor. By combining a linear vehicle model with the steering system model, a simple observer may be devised to estimate sideslip when yaw rate and steering angle are measured. Based on this estimate of sideslip angle, a type of state feedback control has been developed to e ectively alter the handling characteristics of a vehicle through active steering intervention. Both the observer and its application to vehicle handling modi cation are demonstrated on an experimental vehicle equipped with steer-by-wire capability. 翻訳 |