ステアバイワイヤシステムを利用した小型電気自動車の車両操安性制御
Vehicle Handling and Stability Control of Micro-Scale Electric Vehicle Utilizing Steer-by-Wire System
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20044951
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 797-802(Total 6 p)
- 発行年月
- 2004年 9月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
- イベント
- AVEC '04
書誌事項
カテゴリ(英) | STEER BY WIRE 翻訳 |
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著者(英) | 1) Motoki Shino, 2) Shunsuke Watanabe, 3) Pongsathorn Raksincharoensak, 4) Masao Nagai |
勤務先(英) | 1) Department of Engineering Synthesis, Tokyo University of Tokyo, 2) Tokyo University of Agriculture and Technology, 3) Tokyo University of Agriculture and Technology, 4) Tokyo University of Agriculture and Technology |
抄録 | 車両の操縦安定性を向上させるため、ステアバイワイヤシステムを利用することによる前軸操舵を制御するシステムを提唱した。そしてその有効性を旋回試験、レーンチェンジ試験や低μ制動試験などの種々の挙動状態に対してコンピューターシミュレーションと新開発した小型電気自動車NOVEL-Ⅱを使って実験的に調査し明らかにした。 |
抄録(英) | This paper proposes a control law of active front steering by utilizing steer-by-wire strategy to en- enhance vehicle handling and stability. To make vehicle trace the desired yaw rate, the steering control hance system consists of feedforward compensator, which is determined as a function of vehicle speed and steering wheel angle, and yaw rate feedback compensator with the application of disturbance ob- observer. The effectiveness of control system on enhancing vehicle handling and stability against server. disturbance is clarified by using computer simulations and experiments using newly implemented micro-scale electric vehicle NOVEL-II. 翻訳 |