スクータのライダーコントロールモデル
Development of Robust Rider Controlling Model for Scooter
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20044952
- 文献・情報種別
- AVEC
- 掲載ページ
- 803-808(Total 6 p)
- 発行年月
- 2004年 9月
- 出版社
- その他・不明
- 言語
- 英語
- イベント
- AVEC '04
書誌事項
カテゴリ(英) | MOTORCYCLES 翻訳 |
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著者(英) | 1) Shigeru Fujii |
勤務先(英) | 1) YAMAHA MOTOR Co., Ltd. |
抄録 | モーターサイクルをある特定のコースにおいて広範にわたる速度域で安定してコントロールできるシミュレーションモデルを提案する。このモデルは、モーターサイクルプラントモデルと、遺伝アルゴリズムを利用して作成したファジーとホールドトルクフィードフォワードの2種類のライダーモデルから成り、実験データとの高精度な一致を確認した。 |
抄録(英) | The objective of this research was to propose a simulation model which can stably control a motorcycle (MC) through a given course with a wide range of velocity. MC simulation models containing an MC plant model and a rider model (control algorithm) were developed. The MC plant model was made using SimMechanics. Two Rider models, a “fuzzy rider model” and a “hold torque feed-forward model” were developed using a genetic algorithm. The simulation results show that the proposed models are stable for a wide range of velocity, 1-15 m/s, and show good agreement with experimental data. 翻訳 |